"Democratitzem la mobilitat" l'editorial de Jordi Sebastià a l'Un Dia Més

Doncs ja sabem més detalls d'aquesta Zona de Baixes Emissions que ha d'arribar a Lleida, com a màxim, l'any vinent. Perdonin per això que diré, i sé que molts no hi estaran d'acord, però allò que més m'ha agradat de saber, tot i ser conscient que encara no hi ha res tancat i que s'està treballant, és la notícia sobre el fet que caldrà promoure mitjans alternatius al vehicle privat. A més, es farà tenint en compte els pobles del voltant, per tal de facilitar la vida de tothom.


Cert és que cal esperar per veure com es trasllada tot plegat, però que la melodia sona molt bé, és evident. La manera d'aconseguir que la gent deixi el cotxe, no és incentivant la compra dels suposats nous cotxes més ecològics. La manera de democratitzar el transport és posant mitjans alternatius, i sobretot, un veritable servei de transport públic. Un transport que no faci tard, que tingui freqüències acceptables (amb màxims d'espera de 5-10 minuts) i amb preus accessibles.


Quanta gent cap en un autobús i quanta en un cotxe? És evident que posant transport públic reduïm CO² i ferralla al carrer.


I si també es vol apostar per elements com el lloguer de bicicletes, patinets i cotxes elèctrics, fantàstic. Una gran notícia. Però primer, democratitzem la mobilitat i fem-la accessible, posem transport públic.

Al utilizar este sitio web, aceptas nuestra política de cookies. ×
arrow_upward