"Aprendre música i tocar un instrument" l'opinió de Maylos Pons Roselló, Directora de l’Escola de Música Pons Roselló de Lleida

Quan es pot començar a rebre nocions musicals?


Ja han quedat demostrats en el meu estudi del doctorat els beneficis d’estudiar música des de ben petits. La música es pot començar a donar a conèixer de manera conscient i inconscient des del mateix embaràs.

S’ha posat en evidència que la música aporta molts beneficis per als futurs nadons. Nadons que s’endinsen en el món de la música de forma activa.


El fet d’assistir a un programa d’estimulació musical com és “Música per a nadons” de 0 a 3 anys, tot compartint la música amb els pares i fills, és important.


Què estimula? Estimula la seva sociabilitat entre pares i fills, entre companys, entre diferents famílies i l’actitud positiva. I ajuda a que quan arriben a l’etapa infantil de 3 a 5 anys, s’integrin en el món musical amb un clar avantatge.


La música no els hi és desconeguda, forma part d’ells. I tindran més seguretat emocional i confiança en ells mateixos. La música els agrada, la música la gaudeixen des del minut zero.

Després, amb aquest programa adequat de sensibilització, que és el programa de continuació de 3 a 5 anys que anomenem P3, P4 i P5, es treballen les capacitats auditives, vocals, rítmiques, motrius i cognitives, que a priori, en la etapa de nadons, ja han començat a desenvolupar. Tot mitjançant la descoberta, mitjançant el joc.


Ajuda al desenvolupament integral dels nens més petits mitjançant la música, afavoreix millors resultats en els processos d’aprenentatge en el món educatiu, memòria, atenció i facilita la seva experiència sensorial i motriu.

 

Quan es pot començar a ensenyar a tocar un instrument?


A l’etapa infantil és el moment ideal per fer roda d’instruments. Què vol dir roda d’instruments? Que provaran un instrument de corda, o un instrument de vent, un instrument de corda percudida, per veure quin es l’instrument que té més predisposició i que li agrada més.


S’inicia i es posa en contacte al nen amb diferents instruments de manera lúdica i atractiva, per tal de descobrir per sí mateix, quin és l’instrument que més li agrada i mostra més aptituds.


És molt important escollir molt bé l’instrument des del principi. Es pot començar a tocar l’instrument a partir dels 3 anys. Tres, quatre i cinc anys.


S’ensenya a estudiar directament sobre l’instrument, tot potenciant el desenvolupament sensorial i motriu, així com l’ensenyament dels principis per a una tècnica natural.


Les classes han de ser molt vivencials i personalitzades, així els nens descobreixen la música fent música, cantant, fent ritmes, llegint una partitura, donant vida a les obres musicals mitjançant la rítmica.


A mesura que avança l’aprenentatge musical, també s’aprèn el llenguatge musical. Cada instrument té la seva particular tècnica d’aprenentatge. Nosaltres, a la nostra escola, ho fem especialment amb el piano, la guitarra, el violí, la flauta travessera i el violoncel, entre d’altres instruments.

 

Els joves i adults, sense nocions de música, poden aprendre a tocar un instrument?


Molts de vostès s’ho hauran plantejat.


I ho puc fer amb llenguatge musical?


No hi ha límit d’edat per aprendre música ni per a tocar un instrument. Quan hi ha voluntat, esforç, constància i perseverança, que és el que necessita la música, es pot fer viure i sentir la música a qualsevol edat. I des de l’instrument, com hem comentat abans, poden aprendre el llenguatge musical.

Per això, i amb més motiu encara, nosaltres fem viure i sentir la música, des dels més petits fins als més grans!

 

Maylos Pons Roselló


Doctora en Educació Musical


Directora de l’Escola de Música Pons Roselló de Lleida

Especialista amb els més petits

Al utilizar este sitio web, aceptas nuestra política de cookies. ×
arrow_upward