La Vall Fosca han sentit de nou el motor de la locomotora que pujava els treballadors de Fecsa als llacs a 2.000 metres d'altitud

La Vall Fosca han sentit de nou el motor de la locomotora que pujava els treballadors de Fecsa als llacs a 2.000 metres d'altitud. L’anomenada “Rubia” ha sortit de la seva vitrina del Museu Hidroelèctric de Capdella i s’ha posat en marxa en un acte emotiu pels veïns.


El tren va funcionar entre 1951 i 1990 per transportar els materials que calien en les obres d'interconnexió de llacs de la conca superior de la Vall de Capdella i ha sortit de la seva vitrina aquest dimecres per confirmar que seguia funcionant.


L'alcalde de la Torre de Capdella, Josep Maria Dalmau, va ser el darrer conductor de la locomotora i ha estat l’encarregat de posar-la en marxa. Molts treballadors d'aquelles obres recorden com més d'un cop, per l'orografia del terreny, descarrilava. Jaume Santos, extreballador de Fecsa, recorda que aquest era el seu mitjà de transport per anar a treballar, a 2.000 metres d'altitud, i en més d'una ocasió havia descarrilat. Santos ha contat que algun dia fins a tres cops. En aquell moment els treballadors o viatgers, baixaven de la vagoneta i a pes la tornaven a posar al carrilet i continuaven el viatge.


Durant l’acte, l'alcalde ha anunciat que des de l’ajuntament estudiaran la possibilitat de fer un petit recorregut turístic amb la locomotora i la vagoneta.

 


Al utilizar este sitio web, aceptas nuestra política de cookies. ×
arrow_upward