"Menys fums... i més autobús", l'editorial de la Miriam Garcia

Lleida serà zona de baixes emissions aquest 2022. L’Ajuntament de Lleida vol implementar al llarg d’aquest any la normativa que impedirà que determinats cotxes, els més contaminants, puguin accedir a l’interior de la ciutat. I segur que hi ha molta gent que posa el crit al cel, però no carreguin contra el consistori: la llei espanyola del canvi climàtic obliga a tots els municipis de més de 50.000 habitants a tenir una zona de baixes emissions abans del 2023. L’únic que farà la Paeria és avançar-ho una mica, o com a mínim aquesta és la intenció.


Jo crec que volen fer-ho amb temps per allò d’anar mentalitzant a la ciutadania. I és que a Lleida ens agrada molt el cotxe. Però molt, molt. Massa i tot. I aquesta notícia no caurà bé. Ara, també és veritat que és necessària. Això si, tothom hi haurà de posar de la seva part. Perquè no tothom es pot comprar un cotxe nou per complir la normativa. I, per tant, caldrà incentivar la compra de vehicles que contaminin menys d’alguna manera. Però aquesta no és l’única mesura. En fan falta moltes més. Si no es pot entrar al centre, caldran aparcaments dissuasius als afores de la ciutat. I aquests hauran d’estar ben connectats amb transport públic. I, ai!, aquesta és la mare dels ous. Perquè sí, als lleidatans ens agrada molt el cotxe, i en part la culpa és nostra. Però una altra no. Perquè molts cops, quan volem deixar el cotxe a casa i agafar el transport públic, no podem. Perquè no el tenim a prop, l’hem d’esperar estones interminables o els horaris són tan curts que després no tenim com tornar a casa. I això és cosa de l’ajuntament. Calen més freqüències d’autobús, que aquests arribin a cada racó de la ciutat, allargar els horaris i un bus nit. I això pel que fa al transport públic local. La connexió dels pobles del voltant amb la capital la deixem per una altra editorial. O per un parell. 

Al utilizar este sitio web, aceptas nuestra política de cookies. ×
arrow_upward