Consum recomana revisar que les assegurances de viatge cobreixen afectacions provocades per la Covid-19 abans de contractar-les

L'Agència Catalana de Consum recomana revisar bé les condicions de les assegurances de viatge abans de contractar-les. Alerten que, davant la situació de pandèmia, algunes companyies estan optant per excloure específicament les afectacions provocades per la Covid-19.


La sotsdirectora d'Atenció al consumidor de l'Agència, Marta Rovira, explica que en el context sanitari actual, és més important que mai revisar les condicions de contractació de qualsevol servei relacionat amb els viatges per si finalment s'hagués de cancel·lar. I això, afegeix, també aplica a les assegurances de viatges, per tal d'assegurar-nos que ens cobriran en els supòsits que ens interessen, ja que "moltes assegurances ara inclouen expressament possibles afectacions provocades per la pandèmia".


Rovira recorda també que segueix en vigor el Reial Decret de mesures per fer front a la Covid-19 aprovat durant el primer estat d'alarma. Aquest estableix un procediment específic per reclamar en el cas de serveis contractats amb empreses que operen en territori espanyol. És l'anomenat "procediment 14-60-14", que estableix que el consumidor té 14 dies per reclamar a l'empresa des del moment en què resulti impossible el compliment del servei, i és important fer-ho per canals que ens permetin conservar una prova, com un full de reclamació o una còpia del formulari que hem enviat en línia. A continuació, l'empresa té 60 dies per oferir-nos una solució, i si no s'arriba a cap acord, l'empresa ha de retornar els imports pagats en un termini màxim de 14 dies. Per contra, Rovira apunta que si la contractació s'ha fet directament amb una empresa estrangera, s'aplicarà la normativa del país de destí.

Al utilizar este sitio web, aceptas nuestra política de cookies. ×
arrow_upward