"L'aprenentatge del llenguatge i la Covid-19", l'opinió d'Àngel Pedra

Els nadons prefereixen escoltar la veu a altres sons, essent els pares els primers mestres en l'ensenyament del llenguatge, aconseguint que al primer any de vida emeti les primeres paraules i als dos anys faci frases de dues o més paraules.


Aquesta evolució, que seria la normal, es veu alterada actualment en la detecció que molts dels nens i nenes de l'era Covid pateixen un retard en la parla.


Tenint en compte que els nens aprenen el llenguatge mitjançant la comunicació, i donat que les pandèmies han portat a un tancament en determinades etapes dels llocs de relació, com poden ser les escoles bressol i parcs, que juntament amb l'ús de les mascaretes impedeixen el no poder visualitzar les gesticulacions bucals, podrien explicar aquest retard.


La ràpida adquisició del llenguatge és fonamental per l'estimulació de l'intel·lecte en aquests primers anys de vida, i caldrà investigar en un futur si aquesta generació de la Covid gaudirà de grans habilitats per assolir els seus aprenentatges.

Al utilizar este sitio web, aceptas nuestra política de cookies. ×
arrow_upward