Les Botigues Museu de Salàs de Pallars presenten una exposició de la campanya de publicitat de Xocolates Nelia

Les Botigues Museu de Salàs de Pallars presenten una exposició de la campanya de publicitat de Xocolates Nelia. Als anys vint, la companyia va llençar des d'un avió els seus dolços a la platja de Barcelona.


Els visitants podran veure tots els productes de Xocolates Nelia, les fotografies de l'avioneta sobrevolant Barcelona, l'embalatge i diferents formats en els quals surt la nena Nelia, imatge de la companyia. L'autor de l'exposició, Sisco Farràs, ha explicat que el municipi ha volgut acollir aquesta campanya per la rellevància que va tenir en la seva època. ''Era una història molt poc coneguda, perquè va durar molt poc temps i la marca va desaparèixer. Però llegint vam veure que en la seva època va tenir un impacte molt fort i que els grans teòrics de la publicitat espanyola sempre parlen de què si va haver-hi una campanya realment moderna i innovadora a l'Espanya dels anys vint, va ser Xocolates Nelia. Això, ens va provocar un interès per aquesta marca'', ha afirmat Farràs.


De l'exposició també se n'ha fet un llibre en què es repassa la història d'aquesta fàbrica de xocolates. Xocolates Nelia va ser una empresa amb seu a Barcelona que s'encarregava de la producció de dolços. Farràs narra en aquest llibre, titulat ''Nelia. Dolç fracàs'', que la companyia destacava pels seus luxosos envasos. A més, afegeix, va ser innovadora pels col·leccionables de cromos personalitzats, pels regals i pels concursos que oferia. Tot i això, l'empresa va desaparèixer als anys trenta per la inexperiència empresarial de la família que va crear la marca, segons assegura Farràs. ''Les raons del fracàs s'explicarien per una banda per la inexperiència dels empresaris que van crear aquesta marca. Era una gent amb molts diners, per tant potser la fàbrica va ser més un fruit d'un caprici d'una burgesia que es volia entretenir amb aquesta fàbrica que no d'un acurat càlcul empresarial. I després, sobretot, la causa real del fracàs és per intentar tirar endavant una campanya publicitària molt moderna en un país que no ho era'', ha assegurat Farràs.


Els visitants podran gaudir de l'exposició durant tot l'any a les Botigues Museu de Salàs de Pallars.


Al utilizar este sitio web, aceptas nuestra política de cookies. ×
arrow_upward